Het driehoeksgesprek
Het driehoeksgesprek is een gesprek tussen de schoolopleider, de instituutsopleider en de directie. Dit gesprek wordt 2x per jaar gevoerd.
directeur – instituutsopleider – schoolopleider
Mogelijke gesprekspunten voor het driehoeksoverleg:
– Actuele situaties
– Ontwikkeling studenten (stage, studievoortgang)
– Schoolontwikkeling: onderwijskundig, teamontwikkeling, personeel
– Bijdrage studenten aan schoolontwikkeling
– Ontwikkeling opleiding
– Afstemming mentoren: rollen, sterkte/zwakte, matchen mentor student
– Verbinding theorie – praktijk: werken we context gebonden en wat levert dat alle betrokkenen op?
– Verbinding diverse rollen / samenhang
– Plaatsing studenten nieuwe cursusjaar; traject, opleidingsfase(n)
– Informeren team
– Informeren groepen mentoren
– Evaluatie
– Beeldvorming en p.r.
Opmerkingen:
– Als een schoolopleider op meerdere scholen werkt kan het zinvol zijn een driehoeksoverleg voor beide scholen tegelijk te plannen.
– Als er binnen een bestuur meerdere opleidingsscholen zijn kan een bovenschools overleg zinvol zijn.